reklama

Len očistec

Raz mi napísal - Niekedy si myslím, že sa mi tá samovražda podarila a ja si len myslím, že nie a teraz som v očistci, čo sa podobá na svet a ty si len anjel, taký správca toho očistca, ktorý sa so mnou rozpráva. Však nikto nevie ani že existuješ. Nikto, koho stretnem, napríklad v obchode, ťa nepozná. Možno som si ťa vymyslel. -

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

V tej dobe mi jedna moja priateľka povedala, že za to sa mi nesplnil žiaden muž, lebo si neviem predstaviť, aký by mal byť. A ja som nevedela, čo by som si tak mala želať. Napísala som asi 20 želaní a nevedela vymyslieť ďalšie. No po prečítaní jednej knihy som dostala inšpiráciu, čo všetko by som si mohla želať. Ako predlohu na takého muža som použila jedného muža, ktorého som osobne nepoznala, ale páčili sa mi jeho názory na život a vzťahy. Potom som na tých sto želaní zabudla. A bolo pre mňa veľkým prekvapením, keď mi z ničoho nič práve ten konkrétny muž napísal, že aj on chce spolu s nami písať blog, ktorý sme v tej dobe písali traja. Dovtedy som o ňom nič osobné nevedela a poznala ho len z diskusií a takto som sa o ňom dozvedela, že pred štyrmi mesiacmi sa pokúsil spáchať samovraždu, ale nejaký jeho priateľ ho zachránil a odviezol do nemocnice. Bola som prekvapená, že ten arogantný chlap, ktorý sa s nikým veľmi v diskusiách nepáral, bol vlastne veľmi citlivý muž. Ako zdanie klame.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Odvtedy sme si rok písali každý deň a bola som jeho bútľavou vŕbou o láske, ktorú stratil a bez nej sa mu už nechcelo žiť. Často sme sa aj hádali pri našom úplne odlišnom videní vážnosti vzťahov. Ja, čo som všetko brala príliš vážne a muž, ktorý tvrdil, že všetko na svete vníma cez sex, lebo len v sexe sa úprimnosť ženy ukáže. Ako žena som s ním nikdy nič nemala, lebo jeho prístup k ženám ma poburoval a tak sme to len všetko rozoberali a vedel ma preto nahnevať ako dovtedy nikto na svete. /Len dovtedy, ešte zaujímavejší muž vás vždy dokáže nahnevať ešte viac./ No po sklamaní v láske a zrazu vážnom až fatálnom vnímaní vzťahu jeho vtedy osudovej lásky, ho asi moje názory na to zaujímali, keď mi písal až štyri maily denne, ktoré som potom aj dve hodiny čítala a písala mu, čo si o tom myslím ja.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Po pol roku, keď svoju lásku opäť niekde videl a čítal, chcel spáchať samovraždu znova. Ja ako veriaca verím tomu, že človek samovraždou neunikne a už nič nemôže riešiť. On mal názor, že človek má právo spáchať samovraždu a všetko ňou končí a keď raz na tom bude veľmi zle, chce odísť sám. V ten deň, keď mi napísal mail, že on tú samovraždu spácha a ja som bola v práci, pokúšala som sa zburcovať nášho ďalšieho blogera, aby sa šiel k nemu pozrieť alebo niekoho k nemu poslal, či žije. No neuveril tomu, lebo neveril, že by sa o to pokúsil znova. Ako ľahko uveríme, že ten človek ju už nespácha, keď sa to už stalo a prežil alebo prekonal to, že to už nezopakuje.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V tej dobe som bola ešte taká hlúpa, že som mu navrhovala, že keď ho to napadne urobiť, nech to v žiadnom prípade nerobí sám, ale zavolá ma, aby som s ním bola, že budem jeho samovraždu rešpektovať, ale aby nebol sám, keby si to rozmyslel. V podstate som v tej chvíli kašlala na to, že by som vlastne bola spolupáchateľom neohlásenej samovraždy, lebo mala by som šancu zavolať pomoc pri jedinom slove - rozmyslel som si to. Verila som tomu, že prišiel by taký moment v ktorom by si to rozmyslel a ešte by nebolo neskoro. Dnes by som už takéto niečo nikomu neponúkla, aby som ešte aj seba ohrozovala, ale vtedy mi tak na ňom záležalo, že musím urobiť všetko, aby si to ten človek rozmyslel, že ani nemyslíte na seba, len ako ešte by sa dal zachrániť, keď donútiť ho vyhľadať psychoterapeuta zakaždým, nie je vo vašich silách.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Raz mi napísal - Niekedy si myslím, že sa mi tá samovražda podarila a ja si len myslím, že nie a teraz som v očistci, čo sa podobá na svet a ty si len anjel, taký správca toho očistca, ktorý sa so mnou rozpráva. Však nikto nevie ani že existuješ. Nikto, koho stretnem, napríklad v obchode, ťa nepozná. Možno som si ťa vymyslel. -

A raz mi napísal - Chcel by som vedieť písať ako ty. - Myslel tým tak otvorene a veľa o citoch a láske. Možno práve to arogantným mužom chýba, keď svoje citlivé vnútro pred inými len chránia, až s ním zostanú sami.

Postupne sa z toho dostal. Znovu sa vrátil k svojej arogancii, za ktorú sa podľa mňa len schovával. Neskôr sme sa presne kvôli jeho arogancii už nadobro pohnevali a zmizli si zo života. Vnímala som to tak, že sa vrátil k svojmu obrnenému životu, kde všetko vážne je preháňané. Pre mňa zapadol do obrazu mužov, ktorý som opísala v článku, ktorý teraz neviem nájsť. Bol o úžasných a inteligentných slobodomyselných mužoch, ktorí chápu slobodu, aj slobodu ženy, ale ich citlivosť a iné životné skúsenosti v ich odlišnosti už nie. Aj sex chápu tak slobodne, ako to ženy v ich citlivosti a v túžbe po láske už nedokážu, aby sex bol len takou čistou vodou, ktorá sa ponúka celkom bezpodmienečne. 

Podľa mňa k tej fatálnej ženskej vnímavosti bol najbližšie práve po stretnutí so svojou fatálnou osudovou láskou, keď ju stratil. Neviem, čím to je, alebo viem, prečo majú muži najbližšie citovo k ženám, keď im je hrozne. Vtedy zázračne vedia ženy pochopiť, ich hlboké city, ich hlboké lásky, ich pochybnosti, sklamania, citlivosť, asi taký desivý oceán aj vlastných citov. Práve v časoch ťažkých sme im najbližšie.

Nesúhlasím s ním ani teraz, že sa ho máme báť alebo že je to koniec. Verím tomu, že vlna každého znova niekde vyplaví a tá fatálna láska, či už k životu alebo k žene, bude pokračovať s o to väčšou silou.

/príbeh muža, ktorý sa pokúsil o samovraždu, v dobe, keď sa o ňu pokúsil/

http://client.jdnphotography.com/slurpeewaves/

Mária Malinová

Mária Malinová

Bloger 
  • Počet článkov:  356
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Mám väčšinou menšinové názory. Zoznam autorových rubrík:  VzťahySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu