reklama

Rozmýšľate vôbec reálne?

Stále nikto nevie k tomu diskutovať, ako to môže reálne vyzerať. Prežijú utečenci z našich dávok v hmotnej núdzi? Rozmýšľate vôbec reálne?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (27)

"A prepac na demagogie typu, ze by si sa neodvazila intervenovat za niekoho, koho by si si nezobrala sama domov ani nebudem reagovat... na sprostosti nebudem mrhat energiou... a tiez nevypravaj ***** o tom, ze na Slovensku neprichylia matku trebars do aziloveho domu ak je treba. "

Čítajte viac: http://blog.sme.sk/diskusie/2442312/2/23199977/Stop-imigracii.html#23199977#ixzz3cgYiGK41

Ja som diskutovala k veci:

1. Neodpovedal si mi na otázku - argument, ako by si zdôvodnil takú nerovnosť, keby imigranti dostávali viac, než 61 eur na jednotlivca. Asi nemáš odpoveď a preto sú to len sprosté reči. Ale presne toto sa bude v budúcnosti riešiť, ak ich prijmeme.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

2. Argumentuješ, že každá žena dostane azylový domov, keď on požiada, čo nie je pravda. Slovensko nespĺňa ani kvótu pre týrané ženy s deťmi v núdzi, čo sa týka možností ubytovania. Zažila som to aj osobne, keď som bola s deťmi v azyláku, ďalšia matka so štyrmi deťmi, čo už spávali týždeň na záhrade, už nemala miesto, kam ich ubytovať. Tak som súhlasila, že budem spávať v spoločenských priestoroch a uvolnili sme im našu izbu.

A tak je to dodnes, nie je kapacita ubytovaní ani pre matky v ohrození. A to sa už vôbec netýka matiek len v ekonomickom ohrození alebo bezdetných žien.

A vlastne tvrdíš, že bezdomovci existujú len dobrovolne, lebo všetky matky by ubytovanie dostali. Aj tie dve rodiny, čo som k sebe zobrala, tak zo stanice s vrecami, nemali sa kam podieť. Bezdomovcov sú dokonca tisíce a len 20 % z nich sú neprispôsobiví, mnohí obeťami straty práce a následne preto straty bývania. Žiadnu pomoc zaručenú nemajú. Pritom máme morálnu kolektívnu zodpovednosť postarať sa o našich občanov a písala som o tom roky. Odpoveďou na to mi bolo, že to nie je kolektívna morálna zodpovednosť, ani vina a potom tie deti nemali mať, keď ich nedokážu uživiť. Dodávam, že preto som aj roky písala články, nech potom neodsudzujú ženy, čo idú na potrat, keď spoločnosť morálnu zodpovednosť voči matkám necíti a nezaručí im ani strechu nad hlavou, ani prežitie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

3. Často spomínam a roky spomínam, že to, čo hlásame, mali by sme sami dokázať. Nie iným kázať, čo majú robiť, keď sme si to sami nevyskúšali a nemáme o tom predstavu.

Preto, keby som si myslela, že máme utečencov prijať, tak určite nejakého zoberiem k sebe. Však aj teraz som ponúkla mladučkej Ukrajinke z Kyjeva, že keby sa čokoľvek zomlelo, zoberiem ju k sebe ako svoje štvrté dieťa a môže s nami rátať ako s vlastnou rodinou.

Každý z nás na to má, keby chcel naozaj pomáhať. To nie je demagógia, ale fakt. V živote som skôr ľutovala, koľko detí som si k sebe zobrať z práce nemohla, lebo by mi ich nedali.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ja mám cítiť zodpovednosť za mladých Afričanov? Keď malé deti sa týkajú len matiek a nemala si ich mať, keď ich nedokážeš uživiť?

A stále sú tu deti, ktoré sa týkajú len tých matiek - nemali ich mať, keď ich nedokážu uživiť.

Čakáte od nich pocit morálnej viny za Afričanov? Veď ich vlastné deti sa štátu netýkajú - 117 eur matka s deťmi do štyroch a tvoja vec, či prežijete. Žiadna morálna kolektívna vina, či budú mať z čoho prežiť. Nemajú zaručenú ani strechu nad hlavou, ani prežitie. 

"ani utečenci, ktorí dostali azyl dodnes u nás nie sú dotovaní štátom donekonečna. iste, zo začiatku majú ubytovanie v tom integračnom centre, kurzy jazyka, kurzy rekvalifikačné, sociálni pracovníci pomáhajú nájsť prácu, nové ubytko, opäť ja viem, že to nie je dobré riešeine, ale aspoň niečo. (a nejaké extra peniaze vyhradila únia z eu rozpočtu na resetlement). nejde o to, čomu verím, jednoducho ak neexistuje právna norma /nariadenie, smernica/, ktorá by určovala doživotnú povinnosť štátu starať sa, tak nič také neexistuje."

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Čítajte viac: http://blog.sme.sk/diskusie/reaction_show.php?id_theme=2440973&page=1&id_reaction=23199980&action=show_reply_form#23199980#ixzz3cgFWV2s5

Chápem, že si presvedčený o tom, že štát by takúto povinnosť nemal a ich pobyt skončil /6mes./ v utečeneckom tábore. Vážne si myslíš, že 800 Afričanov a potom ďalší by sa zamestnalo a ešte do pol roka?

Keby aj rovno väčšina z nich, čo ja považujem za naprosto naivnú predstavu, tak aj tak zvyšok z dávky 61 eur neprežije. 

Vážne si myslíš, že potom by sme ich už mohli vyhnať, že na viac nemáme ani pre svojich občanov?

A odkiaľ by mali na cestu domov? Keby nemali, čo s nimi?

Náš občan, keď nemá na prežitie, skončí ako bezdomovec. Chceš tvrdiť, že by sa náš štát nestaral o to, že začnú prespávať po opustení utečeneckých centier v parku?

Ja neviem, rozmýšľate vôbec reálne? Štát by sa musel o nich začať starať tak, ako sa nestaráme o vlastných občanov v núdzi. A o tom píšem, že ako by to vysvetľoval, že sa dejú také rozdiely v dávkach hmotnej núdze, že aj matky s deťmi môžu skončiť bez pomoci, ale mladí muži z Afriky nie a preto musia poberať niekoľkonásobne vyššiu dávku v hmotnej nudzi.

- u jednotlivca 61,60 eur

- u jednotlivca s dieťaťom alebo najviac so 4 deťmi 117,20 eur

- u jednotlivca s viac ako 4 deťmi 171,20 eur

- u dvojice bez detí 107,10 eur

- u dvojice s dieťaťom alebo najviac so štyrmi deťmi 160,40 eur

- u dvojice s viac ako 4 deťmi 216,10 eur

Náměstek Europolu: Hrozba útoku v Evropě je relativně velká

26. 5. | S ohledem na útok v redakci Charlie Hebdo, kdy po Evropě operují cvičení jednotlivci, je nebezpečí útoku relativně vysoké. Pro zpravodajce je těžké tyto snahy odhalit, říká Oldřich Martinů z Europolu

http://video.aktualne.cz/dvtv/namestek-europolu-hrozba-utoku-v-evrope-je-relativne-velka/r~da804ed203ad11e5bc3a0025900fea04/

http://spravy.pravda.sk/svet/clanok/352242-policia-zatkla-15-africanov-vyhodili-krestanov-do-mora/

Mária Malinová

Mária Malinová

Bloger 
  • Počet článkov:  356
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Mám väčšinou menšinové názory. Zoznam autorových rubrík:  VzťahySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu