reklama

Ťažko sa dokazuje fyzické násilie, nieto ešte psychické

Komentar k clanku Aj muži trpia

Písmo: A- | A+
Diskusia  (11)

"Pred časom sa na mňa obrátila listom zúfalá matka už dospelého syna." - Na zaklade listu napisat dlhy traktat o tyrani muza je zavadzajuce.
Keby ste rozdali papiere rozvadzajucim sa manzelom, tak vam obidve strany (a nie este svokry!) napisu take traktaty, ze vam z toho vlasy dupkom vztanu na hlave.
A preto nase sudnictvo neodsudzuje na zaklade listov ale na zaklade dokazov.
A v nasom sudnictve teda vobec nehrozi, ze by bolo prirychle, pretoze nie je ani rychle! Je naopak pomale a preto sa ziadny nasilnik nemusi bat, ze by mu jeho nasilie mohlo byt tak lahko dokazane.
Nestaci ako dokaz ani mnohonasobne fyzicke napadnutie s dosledkami ak tieto dosledky si nevyzadovali minimalne sedem dni praceneschopnosti jednotlivo.
Cize, ked vas niekto aj desatkrat zmlati tak, ze ste vzdy praceneschopni len styri-pat, tak sa este k vam nasilneho cinu nedopustil, aby mohol byt trestne stihany ani na slobode, nieto este vo vazbe!
Ze by sa to uz bolo zazracne v niektorych pripadoch zmenilo?

Autor uvadza: "Takže dva roky za zabitie dieťaťa, ale štyri a viac rokov väzenia za facku nevernej žene - táto feministická logika ohromuje."
To ako mam uverit, ze niekto za facku dostane styri roky?
Ked ma zena zasivanu hlavu a zodratu kozu z noh viditelne a ledva chodi a muz sa jej vyhrazal zabitim a pokusil sa ju znasilnit, tak taketo dokazovanie, ze to je pravda, trva minimalne pol roka a prebieha to tak - Vypovede na policajnej stanici, vypovede pocas vysetrovania, opakovanie vypovedi pri vypovediach z oci do oci. Ak boli pritomne deti ako svedkovia, tak vypovedaju aj deti za pritomnosti socialneho kuratora a to tiez z oci do oci otcovi - a takto komplikovane sa to dokazuje a este stale to nestaci, pretoze sa to musi dokazat aj lekarskymi spravami a lekarskym posudkom vypracovanym pre sud, ci vobec naozaj mohlo dojst presne k takym zraneniam, ake obet uvadza. Lekarsky posudok to vysvetluje podrobne na mnozstve stran aku strukturu ma svalstvo a ci mohlo dojst k jeho poskodeniu, natrhnutiu, pomliazdeniu sposobom aky uvadza obet a ci to nemoze byt spochybnene alebo inak.
Nuz chcela by som vidiet takuto spravu k jednej facke. Ibaze by to bola facka po ktorej sa dotycna obet zotavuje v nemocnici.
Este som nepocula aby sa psychicke tyranie mohlo dokazat a to ani ked vas partner psychicky roky tyra. S tym si myslim, ze sa mozme nateraz rozlucit a mozme byt stastni, ked sa dokazu aspon tie fyzicke zjavne rychlejsie. A aby stacil ako svedok psychickeho tyrania milenec, ked nestaci ani pravnicka, tak to sa mi nechce verit. Aj ked ide este aj o vlastne deti, tak sa to stale dlho dokazuje, ci neboli len zmanipulovane a naozaj trpeli.

K tomuto konkretnemu pripadu si myslim toto:
Autor uvadza: "Myslíte, že ho odsúdia? Bože, len to nie! Viem, ja som bola na polícii, ja som ho do toho dostala. Vravela som, že bije mňa aj deti, že sa nám vyhráža. Ale trošku som prifarbovala. Netušila som, že ho zoberú do väzby a osem mesiacov sa vôbec nedostane domov. Bez neho som bezradná. Nevychádzajú nám peniaze, treba splácať úver na dom a on vždy vedel zarobiť."

Ja si myslim, ze tu zenu muz bil a aj sa im vyhrazal, ale to je presne ten pripad, ked si zena povedala, ze radsej to znesie, lebo treba splacat uver a tak radsej nez by mala byt so spravodlivostou zobrakom, tak za pre ten uver to vydrzi a preto sa to rozhodla stiahnut, ze len zvelicovala. Statisticky sa uvadza, ze to taka zena stiahne 17-krat.
Vsak aj bohati sa boja, ze skoncia bez nesplacania uveru pod mostom a niekedy ani deti nemaju. Celkom kludne si mohla povedat, ze v nasej spolocnosti jej bude spravodlivost pod mostom na prd.
Ale potom sa cudujeme takym zenam, ze preco to stiahli!
Mozno len pre taku ludsku hlupost, ze najprv si clovek zoberie uver a neplanuje si aj to, ze bude pocas jeho splacania aj mlateny. A nasilnik si je toho vedomy, vsak mozno keby nebola na nom uverom zavisla, tak si ju nedovoli mlatit a vyhrazat sa svojej rodine. A mat taky uver na hlave, to asi na klude moc neprida, alebo aj tento chodil domov s kyticou?

Autor dalej uvadza, ze ma skusenosti z Neviditelneho psa.
Necitam ho stale, ale citala som napriklad jeho clanok ZMRDICE, ktory bol velmi vtipny, o tom ake su zeny. Ale vnimala som ho ako vtipny a nie ako horor. Presne tak ako s nadsazkou som pisala svoj predchadzajuci clanok Klaviristky.

Autor sa v diskusnom pyta Janky Remesikovej:
"Mozem vediet viac?
Aspon mesto a pribliznu dobu. A pripadne aj krstne meno. Aby sa na to dalo odvolat. A o ake tyrenie islo? Nie ze by som sa v tom vyzival, ale mozno to bude pouzitelne ako varovanie pre inych."

Ani feministky nezbierali bulvarne spravy po dedinach a kto komu co povedal a ci nepoznaju svokru, co by na svoju nevestu napisala list, ako tyra svojho manzela, ale zbierali konkretne znalecke posudky a cele roky aby sa s niektorymi zakonmi dalo pohnut. Nic nebrani autorovi aby sa zameral tiez na takuto cinnost a moze s nimi aj spolupracovat, pretoze feministky v krizovych centrach nevyhlasili, ze su tie ich centra len pre zeny. A tak mi skor autor pripada ako zameriavajuci sa len vylucne na tyranie muzov, pricom im vycita, ze ony sa len na zeny.
Kazdy zakon, ktory sa im podari presadit v prospech buducich obeti sa bude rovnako vztahovat na vsetkych, nehovoriac o tom, ze ak sa pomoze detom, tak tymi detmi su predsa aj chlapci! A chlapci su muzi v este zranitelnejsom obdobi.

ardea pise: "obeťou násilia
môže byť ktokoľvek - nielen ženy a muži v manželstve, ale aj deti a starí ľudia (tí veľmi často)"

A je to presne tak. Vedla v susedstve mam staru pani, ktoru tyra jej vlastna dcera ale neda sa s tym urobit nic, pretoze ta pani si nechce dat pomoct. Je uz stara, 80desiatrocna a chce uz len dozit.
Ak to takto chapu aj muzi, ked su psychicky tyrani, co verim, ze su, tak im niet pomoci, pokial o nu sami nebudu stat.
Nikto to za nich neurobi, moze im len pomoct. A presne to sa opakuje aj zenam.
Nikto taku zenu hladat nepojde, musi nejaka iniciativa vyjst aj z nej a to jej povedia a aj kazdemu muzovi, ked sa do krizoveho centra dostavi.
Musi mat proste taky clovek odvahu nieco s tym robit aj ked ho to bude stat mozno roky zivorenie. Nikto sa za neho na vlastne nohy nepostavi.

Ako to jedna zena, co tyraniou manzela trpela povedala:
"Musi ta zena bud odstupit od majetku alebo to vydrzat."
Povedala to tak, ako vedela, lebo to bola obycajna, prosta zena a uvedomovala si, ze pri tom o vselico pride a ze si musi vybrat bud slobodu alebo peniaze.
Casto sa to totiz vylucuje.

spominany clanok:
http://gustavmurin.blog.sme.sk/c/137471/Aj-muzi-trpia.html

Mária Malinová

Mária Malinová

Bloger 
  • Počet článkov:  356
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Mám väčšinou menšinové názory. Zoznam autorových rubrík:  VzťahySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu