reklama

Schody do neba

Bezák bol pre mňa niekto neznámy, pokým ho nechceli ohovárať. Ako dôkaz k tomu, čo to je za človek, mala slúžiť kniha od Laba, pre mňa tiež neznámeho.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

A je to presne taká chvíľa - Niekto vám niekoho ohovára a miesto toho dosiahne opak tým, čo hovorí.

Ten Labo, nech už by bol ktokoľvek, vôbec nemal toľko argumentov, povedala by som žiadne okrem malicherných blbostí /čo by ale nebola chyba, môžte mať pravdu a nemusíte mať argumenty/, ale mal reč násilníkov.

Presne takto rozpráva človek, čo sa rozhorčuje, ako ste sa opovážili nebyť ovcou a nepoklonkovať sa tým milujúcim okolo vás? Tomu a tomu... pripomínalo mi to reč ľudí s ktorými som skončila. Hovorili presne takto, malichernosti ako kto ti kde naznačoval, keď ťa stretol na chodníku, ako si si práve ich pyšné ego nevážil, lebo oni sa cítia pánmi tvojho súkromného sveta s kým si sa mal ako slovne potľapkávať.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pomyslela som si, ten Bezák, chudák, nepoznám ho, ale viem si to živo práve podľa týchto slov Laba predstaviť, lebo tá odroda týchto tajtrlíkov býva rovnaká a ich malichernosti ako cez kopirák. Nepoznám ho, ale stačí mi čítať, ako o ňom píšu, čím argumentujú a urobili mu len službu - svedčiac sami o sebe.

Potom neskôr som si prečítala, čo hovoril Bezák. To ma až tak nezaujalo. Nie som nejaký "Bezákovec". Cirkev podľa mňa "bezákovčina" nejako netrhne. Keby sa nestal kauzou, ani by netrhla.

Pre mňa tá kauza vyplavila malicherné svinstvo okolo Bezáka, desiatky malicherných diskutérov pretekajúcich sa v rečnení o pokore, že keď šéf niekoho vyrazí, tak v RKC sa to prijme s pokorou, že ani nepípneš. Ale inak to mocenská organizácia nie je, všetci v nej sú prešpikovaní pokorou.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Aj ja som RKC, nielen Bezák. Pre mňa je iný veriaci človek. 

Vraj sa mal RKC zastať, lebo RKC je aj on.

Ale RKC je spoločenstvo veriacich na celom svete. Nie inštitúcia, ale množstvo obyčajných ľudí. To nie je len Labo, to nie je len spolok akýchkoľvek mužov. To nie je úcta k hierarchii alebo kto kedy mal niekomu zavolať alebo nezavolal. Táto ich malicherná spleť ma vôbec nezaujíma, čo si kto kedy o vás pomyslel na chodníku alebo vo Vatikáne.

Hlavne, že ich zaujíma osobný vzťah k Bohu, k Ježišovi, keď toľko schodov si k nemu nastavali.

Ale asi aj Bezák z niečoho musí žiť a nie je jedno, či bude veriť v kláštore alebo na ktorom ich schode.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

/pár dní pred tým, čo som sa dozvedela o jeho rehabilitácii/

Myslím si, že by si mohla tejto myšlienke "Moja mama hovorievala, ze ludia nemaju radi ludi, ktorym ublizili, lebo v nich nemaju radi svoje zle svedomie a naopak najradsej maju ludi, ktorym pomohli, lebo v nich maju radi svoje dobre skutky." venovať viac priestoru - v samostatnom blogu - škoda je ju nechať sa stratiť v množstve názorov a príspevkov v tejto obsiahlej diskusii - popremýšľaj. Určite by som si to rada prečítala. Gitka

Zaujímavé, lebo práve túto vetu som vytrhla z článku, ktorý som v nedeľu o Bezákovi napísala, keď som znova čítala tie komentáre o Bezákovi. Napísala som už o ňom niekoľko článkov aj v minulosti a všetky skončili v koši, aby to nedráždilo ľudí. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Mne totiž poslali pred rokom čítať Laba, aby ma o jeho vine presvedčili a potom som čítala aj knižky o ňom a často som na tento prípad, ako ukážkový myslela, lebo tie príbehy vnútorne slobodných, vystrčených, homosexuálov, týraných žien, sú ako cez kopirák na čo ľudské - neľudské narážajú.

" ODVOLAŤ BEZÁKA bolo SPRÁVNE !!!!! "

Odvolať Bezáka z trnavského arcibiskupského prestola bol správny krok. 
To tvrdím od prvého dňa, čo bol Bezák odvolaný, hoci ho tak trochu poznám osobne a považujem ho za čestného a správneho človeka. 
Poznám aj iných správnych a čestných ľudí, mužov aj ženy, mladých aj starších. 
Ale zato, že mám o nich dobrú mienku, si o nich automaticky nemyslím, že majú byť arcibiskupmi v Trnave."

Nie že bolo len nesprávne, ale podvodné a navyše z prenevery tých peňazí ešte obvinili Bezáka. Bola to do neba volajúca nespravodlivosť. Ak to nechápeš, stane sa to aj tebe. Nie pre pomstu alebo karmu, ale preto, aby si to pochopil, čo sú takéto sily zač.

Takže, kto to nepochopil, sám seba vkladá do mlynčeka a sám seba rovnako zomelie.

Halík to pochopil hneď preto, lebo už predým to zažil, o čom hovoril v tej diskusii: https://www.youtube.com/watch?v=_SuA3kPSmE8

Po ťažkých skúškach hneď ľudia chápu, ako a čím to melie. Nie šťastný človek, čo to nezažil, lebo toho to ešte len čaká. Všetkým sú určené veľmi podobné skúsenosti, len v inom čase. Kto ešte Bezákom nebol, bude ním. A bude to preňho aj rovnakým darom.

Bezák, to si ty minulý alebo ty budúci. Len ten mlynček a ľudia sa budú volať inak.

1. Ako mohol byť Bezák odvolaný na základe kánonu 401, ked ten sa prípadov odvolania netýka, ale požiadania od biskupa?

Možno preto taký dekrét nikdy ani neexistoval, lebo na základe kanonického práva 401 by ani nemohlo ísť o odvolanie, čo si KBS len vymyslela iným prekladom slov.

2. Odvolania sa týkajú: " Ak je biskupovi úrad odňatý (kán. 416), je to v zásade pápežovo rozhodnutie (kán. color="rgb(37, 92, 151)"1405 § 1, 3o), vykonané v súlade so síce zriedkakedy sa uplatňujúcimi, ale zato identifikovateľnými kánonmi. Ale ak je biskup odvolaný z úradu (kán. 192?, 331?, 333?), tak to je celkom iná sada otázok pre modernú ekleziológiu a kanonistov."

Prečo potom pápež upravil 401, ktorá sa odvolania netýka, ale: " 401 § 1. Diecézny biskup, ktorý dokončil sedemdesiat piaty rok veku je požadované, aby predložila svoje odstúpenie z úradu pápeža, ktorý bude obsahovať ustanovenia potom, čo skúmal všetky okolnosti.

§ 2. Diecézny biskup, ktorý sa stal menej schopné plniť svoju funkciu, pretože choroby alebo nejaké iné vážne príčiny je vážne vyžadované predloženie jeho odstúpenie z funkcie."

3. Na základe správy od tohto človeka:

talianskeho fundovaného odborníka na Vatikánske pomery pána Sandra Magistra,
ktorý po štúdiu teológie , filozofie a histórie na teologickej fakulte v Miláne a všetkých " Katolíckej univerzite Najsvätejšieho Srdca Ježišovho , dostal licenciát z teológie v roku 1967 .
Od roku 1974 pracuje pre týždenník " L'Espresso ", a to najmä na komentovanie náboženských informácií, najmä s ohľadom na katolícku cirkev a Vatikán.
Ako spisovateľ publikoval knihu: "Politika Vatikánu a Taliansko (1943-1978)". 
Tiež dohliadal na vydanie troch zväzkov obsahujúcich kázne pápeža Benedikta XVI. v liturgických rokoch 2008 , 2009 a 2010 /publikoval Libri Scheiwiller/.
V súčasnej dobe je konzultantom pre riadenie programov TV2000 , televízie talianskej biskupskej konferencie!

sme sa dozvedeli, ze Bezak bol "odvolany", co nebol ani odvolany, na zaklade krivych obvineni, ze 

Za odvolaním trnavského arcibiskupa Róberta Bezáka z funkcie boli aj údajne stratené státisíce.

Obvinenie cituje taliansky teológ a novinár Sandro Magister z dokumentu, ktorý označuje za tajnú správu z vatikánskej vizitácie na Slovensku.

Tvrdia, že ak je pravá, Vatikán sa rozhodol na základe klamstiev.

Článok „Biskup s ľudskou tvárou“ odmietnutý pápežom cituje z dokumentu, ktorý označuje za záverečnú správu apoštolskej vizitácie na Slovensku.

„Citácie som získal od dôveryhodného vatikánskeho zdroja, ktorý má celú dokumentáciu k prípadu Bezák,“ povedal SME teológ a novinár Sandro Magister, ktorý píše o Vatikáne.

http://www.sme.sk/c/6554467/vatikan-asi-nepocital-spravne-bezakovi-pripisali-dlh.html

4. Tí bezdetní rodičia, mali dcéru, ktorá obvinila Sokola z podvodu.

5. Zrazu hromadne môžu veriaci spochybnovať rozhodnutia pápeža a robia to na každom kroku, aj v mojej minulej diskusii, keby ste to chceli o tri roky poprieť.

Ako je to možné?

Moja mama hovorievala, že ludia nemajú radi tých, ktorým ublížili. Nemajú v nich radi svoje zlé svedomie a naopak majú radi ľudí, ktorým pomohli, lebo v nich majú radi svoje dobré skutky.

Tá toľko ospevovaná pokora tri roky, ako vám ju mal práve a len Bezák predvádzať, je príčinou toľkej hromadnej nepokory - Ja by som mu bol mal ublížiť, keď som ho tiež ohováral?

Ani za svet, to radšej skritizujem aj pápeža. 

Teraz už nie pápež je neomylný, ale ja som neomylný. Keď som ho ohováral, tak spravodlivo. A trvám na tom.

6. Viete, kto je na vine v tej dedinke, kde ani meno mu neviem, Nevidzany? 

No predsa to dievčatko, lebo keby mlčala a nevymýšľala a neprovokovala a vôbec celá jej rodina nebola pochybná, tak by to nedalo možnosť ateistom útočiť na cirkev?

Asi takto je Bezák vinný. Že každý má byť ticho, lebo kto nie je, rozbíja RKC a preto je nepokorný. 

7. Aj keď som veriaca, v najbližšom dotazníku to zatajím. Pretože v žiadnom prípade nechcem, aby si niekto na mne vylepšoval %, že takýchto oviec tu máme tak veľa. 

Môj súkromný názor, to ani veriaci nie sú. 

8. Ak sa chcete udržať pri moci na základe klamstiev a takto brániť RKC, tak skutoční veriaci toto vôbec nepotrebujú.

http://video.tyzden.sk/eugen-korda/2012/06/28/papez-chce-odvolat-arcibiskupa-bezaka/

Dnešní mladí si už nič nepamätajú, ale F. Mikloško bol hádam jediný politik, ktorému sa dalo veriť. A nevymýšľam si to teraz účelovo, lebo to bol jediný politik o ktorom som kedy už pred rokmi napísala článok, keď táto kauza ešte nebola na svete.

Mária Malinová

Mária Malinová

Bloger 
  • Počet článkov:  356
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Mám väčšinou menšinové názory. Zoznam autorových rubrík:  VzťahySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu