reklama

Slniečkárom - Myslite na všetkých!

Vraj syty hladnemu neveri. To plati aj o nasich slnieckaroch, ktorych dojme len hromadny ukaz - utecenci. Musi spadnut lietadlo, aby ste citili tragediu z dopravnej nehody?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)

Musite mat vela korenia v jedle, aby ste ho citili? Silne chute, 1 500 utecencov na luke?

 

Mna zas dojal tento muz, ale nie tym, ze je bezdomovec, ale tou melodiou, s tymi vysokymi tonmi tak vygradovanymi v nej. Neutekal tisice kilometrov a ludske nestastie sa nemera ani podla poctu kilometrov:

 

https://www.youtube.com/watch?v=JCguq3hTC2M

 

Vzdy je to osobne, ako daleko zajdete v sebe do depresie. Niekoho zlozi znasilnenie, niekoho celkom individualna dopravna nehoda, ktoru si v spravach ani nevsimnete.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vidime len chudobu hromadnu. Ked date tych ludi na jedno miesto, na jednu kopu, aby ste si ich vsimli.

 

Tiez by som neverila a mozno bola slnieckar, keby som nezazila chudobu na Slovensku a na vlastne oci nevidela, ze socialky mozu fungovat len ako pasaci, aby sa niektori ludia volali zamestnani...

 

Keby ti utecenci zomierali od hladu, tak nemaju na zaplatenie vysokych sum paserakom. To by u nas mnohe matky s detmi v nudzi nemali, aby sa dostali do ineho socialneho systemu. Plus ty nevies, ze na Slovensku existuju chudobni a bezdomovci? Ja sama som na Slovensku zazila cas, ze som s detmi hladovala. Sice sme nezomierali, lebo az v chudobe zistis, co vsetko sa da este zjest. Napriklad moj syn vymyslel, ze ked nie je maslo, este si moze na suchy rohlik nasypat cervenu papriku a to sme nemali uz celkom nic. Aj ked si uz tyzden myslis, ze nemas co jest, este stale nieco vymyslis, napriklad krupicu s vodou. Ale zazila som aj take, ze dcera videla na chodniku ohryzok jablka a ja som vtedy nemala uz nic. Alebo som mala 1 liter mlieka denne pre tri deti a rok sme nemali ziadne maso ani raz, ani na Vianoce. A to ja som sa z toho dostala, ale x matiek tak rychle nevyhrabe. Videla som mnoho deti, co nemavali jogurty nikdy, ziadne darceky ani na narodeniny ani na Vianoce. Boli stastne, ze darcekom su upecene kolace. A to len, co som ja zazila. Nehovorim este o bezdomovcoch na uliciach. Tie linky boli na zenu so styrmi detmi, co ju vyhadzuju z bytu a dalsich, co uz mesiac aj spavali v garazach, lebo prisli o pracu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 

Zazila som uz vselico tazke, ale ten ohryzok jablka na chodniku si zvlast pamatam, lebo moja patrocna dcera mi vtedy povedala, ze by si dala jablcko a ja som uz nemala na nic. Spavali sme vtedy na zemi na madracoch a deti sa pri uceni striedali na jedinej darovanej stolicke pri darovanom stole v prazdnom prenajatom byte za cenu klavira. Volakedy sme mali klavir a zan sme mali na prenajom bytu.

 

Bol Mikulas v azylovom dome pre tyrane zeny a len ja som dala svojim detom mikulaske balicky. Ostatne deti boli naucene, ze nedostavali ani na narodeniny, ani na Vianoce nic. Pre ne bola velka radost, ze sa upecu na narodeniny niektoreho dietata kolace. Jogurty nedostavali, lebo pre tolkych by nebolo. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Takze zabalila som jeden balicek pre jedneho chlapca, co vobec ziadny necakal a zostala som prekvapena, ze si ho nenechal, ale rozdelil na dva mensie, pre dalsie dve mensie dievcatka, co nemali ani tri roky a ani tomu nerozumeli, ze ich prave obdaroval svojim.

 

Po navrate z azylaku som uz nemala na prispevok ZRPS. Takze ked sa aj v skole rozdavali o rok neskor, moje deti nedostali, lebo nezaplatili. Nikto mi nedal vediet, ze take nieco bude, aby som im pripravila. Moj stvrtak to prezil statocne, ale povedal mi, ze jeho sestra /vtedy prvacka/ plakala, ked vsetkym detom davali, iba im dvom nie. Taketo udalosti sa vas nezabudnutelne dotknu viac, ako ze ste tyzdne nemali elektrinu, sedeli pri sviecke, varili vodu do vane v hrncoch a v kupelni kurili ohrievacom dve hodiny, lebo inak tam bol jeden stupen v zime. Ale uz verim, ze sa to da zazivat, ze to niektori ludia realne zazivaju a hoci po vas nestrielaju, ta lahostajnost k vam, ci a ako prezijete, je neuveritelne sokujuca v civilizovanom svete.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 

Vtedy som si myslela, ze keby bola vojna a bol by to hromadny ukaz, tak ludia by mi verili, ale takto zili v blahej nevedomosti, ze socialky funguju a take nieco sa predsa nemoze stat.

 

Ako nemoze, ked za rok 2014 je takato sprava?

 

"Celkový príjem rodín je v tabuľke rozdelený podľa počtu členov v domácnosti. Alarmujúca situácia je u rodín, ktoré mali 2 až 6 členov a ich príjem v čase prieskumu (z rozličných dôvodov) siahal maximálne do výšky 100 Eur. Až 58,5 % rodín s tromi členmi (osamelá matka a dve deti) nedosahovalo celkový príjem 100 Eur."

http://prohuman.sk/files/Rodiny_v_nudzi.pdf

 

Dokola sa vsetkych pytam, z coho budu zit utecenci, ktori sa nezamestnaju a v Humennom sa nezamestnaju? Dostanu pomoc ako vsetci, co nemaju zarucenu strechu nad hlavou a ani prezitie, alebo nadalej bude na nich a len pre nich prispevok 1000 eur, ako pisu ti, co sa o nich staraju?

Ako to bude stat zdovodnovat, ze mladi muzi Africania budu mat takuto pomoc a matky s detmi v nudzi desatinu z toho a bez zarucenej strechy nad hlavou a prezitia?

 

Vraj je to krasne - sucit a vsetky slohove prace na temu dojatia bez premyslania ako ludom vysvetlite take socialne nerovnosti - pomoc iba ludom s inou narodnostou.

Aky je krasny sucit, ktori ignoruje tisice chudobnych?

Pre slnieckarov neexistuju a vylucne sa dojimaju len nad clankami o ludoch s inou narodnostou. 

Ako sa vola taky sucit, exoticky? Je to moda?

 

Veria, ze medzi imigrantmi su vedci a lekari, co mali tisice eur na paserakov, ale neveria, ze medzi bezdomovcami na Slovensku nie su len spinave a nevzdelane individua. A nie je to take iste pausalizovanie?

" "V útulku Mea culpa vo Vrakuni sa platí za noc jedno euro a situácia je lepšia, pretože sa „fúka“ - nocľažník musí mať nulové promile. Kapacita je však oveľa menšia a pobyt je limitovaný - môžno tu zostať najviac dva týždne. Pre Martina je to však lepšie, než tlačiť sa v preplnenej nocľahárni. Kapacita útulkov v Bratislave nestačí. V nocľahárni De Paul pri letisku spáva aj sto ľudí. Medzi nimi agresori či zlodeji, nechýbajú vši a svrab. Za noc 0,85 centa. Slovenská Hlava XXII „Život na ulici je ustavičný stres a najväčším mýtom je, že bezdomovci to tak chcú. Nepoznám nikoho, kto by chcel prísť o byt, prácu, rodinu,“ vysvetľuje Peter Adam zo združenia Vagus, ktoré pomáha bezdomovcom. Verejnosť vníma ľudí bez domova ako špinavé, nevzdelané indivíduá. „To je len ten najviditeľnejší typ, takých desať percent. Na ulici sa stretávame aj s učiteľmi, vedcami či so spisovateľmi, ktorých publikácie dodnes slúžia ako učebné texty.“ Predsudky podľa Petra odrážajú aj náš vlastný strach, že tak môžeme skončiť my či naši blízki. Čoraz viac ľudí sa nachádza v akejsi zásahovej zóne a od pádu do bezdomovectva ich delí iba tenká čiara - stačí prísť o prácu, byt, ochorieť či nedokázať splácať účty, hypotéku. http://www.pluska.sk/plus-7-dn...

 Radičová rozhodne nečakala, „že 12.3.2006 príde na studenom fronte snehová búrka. Zasiahla Bratislavu a okolie, pri svojom postupe na východ sa postupne rozpadla. Behom troch hodín nasnežilo na niektorých miestach až do 10 cm snehu. Teplota sa nad nulu cez deň nedostala, najchladnejšie v ten deň bolo paradoxne v Bratislave a v Malackách, pretože studený vzduch prúdil len nad krajný západ Slovenska. Do 18.3. sa ešte vyskytovalo časté sneženie s nízkymi, ale cez deň už kladnými teplotami. Na začiatku poslednej marcovej dekády sa vyjasnilo a vzduch sa cez deň ohrial na 10/15°C, no ráno stále mrzlo, až do -5°C. Otepľovanie prerušil dvojdňový vpád studeného vzduchu od SZ -S, deň 26.3 sa dá považovať za začiatok jari.“ Zo 170 bezdomovcov, ktorí v to ráno naposledy opúšťali tábor bolo podľa ošetrujúceho lekára ministerstva vnútra približne 90 chorých. Dokonca mali niektorí 40 stupňové horúčky, prechladnutia, chrípku a reumatické ťažkosti. V priebehu marca, teda konkrétne od 6. marca minimálne 4 z nich zomreli. http://krija.blog.pravda.sk/20...

 

Kde ste vsetci boli vtedy, ked 170 bezdomovcom a prave v tej vasej nenackovej Bratislave zrusili strechu nad hlavou? Do mrazu minus 5 stupnov vyhnali 90 chorych.

 

Tuto nasledovala hadka intelektualov, kolko ich vtedy presne zamrzlo, ci naozaj 16 alebo len 8. Sipos napisal:

"Ďalší dvaja bezdomovci zamrzli v noci na pondelok v uliciach Bratislavy. Podľa policajných zdrojov ich túto zimu v hlavnom meste zomrelo na podchladenie už 16."

 

http://spw.blog.sme.sk/c/33346/SPW-Je-18-zamrznutych-bezdomovcov-v-Bratislave-mytus.html

 

A to nie je jedno, ci zomreli doslova zamrznutim alebo na nasledky podchladenia? To uz je potom ina smrt?

 

Mária Malinová

Mária Malinová

Bloger 
  • Počet článkov:  356
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Mám väčšinou menšinové názory. Zoznam autorových rubrík:  VzťahySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu